Маркетинг и туризъм
За катедрата
Катедра „Маркетинг и туризъм” е създадена със Заповед № 129 от 03.04.2013г. на база на катедра „Маркетинг“, основана с изпълнение на решение на Факултетния съвет при Факултет по обществени науки при „Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ от 19.11.2008 г. и решение на Академичния съвет на университета от 20.11.2008г.
Визия на академичния състав на катедра „Маркетинг и Туризъм“: Да продължи да развива своите образователни и научноизследователски постижения, за да се утвърждава все повече като лидер в Югоизточния регион на България чрез осигуряване на непрекъснат растеж и устойчиво развитие.
Мисия: Да осигурява гаранция за съвременно и висококачествено обучение в академичен дух, съчетано с утвърдена идентичност в образователното пространство и възможности за професионално развитие на младите личности, които са в центъра на социалната и икономическа отговорност.
Стратегическа цел за развитието на катедра „Маркетинг и Туризъм“: Да се подобрят и разширят позициите на специалностите в ОКС „Бакалавър“ и ОКС „Магистър“ и с това катедрата да наложи своя ясно разпознаваем облик както в националното, така и в международното образователно пространство.
Основните специфични цели за развитие на катедра „Маркетинг и Туризъм“ са в следните направления:
- Приемственост по отношение на досегашните добри практики в катедрата, при спазването на съществуващите вътрешно-университетски административни правила и нормативни документи;
- Непрекъснато повишаване на квалификацията на членовете на академичния състав на катедрата;
- Ускоряване развитието на научноизследователския потенциал на академичния състав в катедрата;
- Иновативност при реализацията на научни и образователни проекти;
- Повишаване качеството на образователната и научната дейност;
- Поддържане на силна връзка с практиката, бизнеса, браншовите организации, институциите, неправителствения сектор и всички заинтересовани страни в туристическата индустрия;
- Значително присъствие в общественото и научното пространство посредством участието в национални и международни научни форуми и събития, консултативни съвети, работни групи, провеждане на срещи и дискусии и др.
Ръководство
Контакти
ж. к. Славейков, Факултет по обществени науки, Бургас 8010
Ръководител-катедра: доц. д-р Веселина Атанасова
0887 638 066
Технически изпълнител: Нина Факалийска - кабинет 116, ФОН
0888 67 82 67
Обучение
В катедра „Маркетинг и Туризъм“ студентите получават високо качество на образование сред водещи научни направления по две специалности, позволяващи успешна реализация:
СПЕЦИАЛНОСТ „ТУРИЗЪМ“
Специалност „ТУРИЗЪМ“ е акредитирана по професионално направление 3.9 „Туризъм“ за обучение по образователно – квалификационни степени „Бакалавър„ и „Магистър“.
ПРАКТИЧЕСКО ОБУЧЕНИЕ
Магистърски програми:
- Мениджмънт на туристическата дестинация - след ОКС Проф. бакалавър
- Управление на туризма - след ОКС Проф. бакалавър
- Международен туризъм - след ОКС Бакалавър
- Управление на туризма - след ОКС Бакалавър
Професионална реализация:
Обучението в специалността дава професионални знания и умения за: изпълнение и управление на хотелиерска, ресторантьорска, туроператорска и турагентска дейност, екскурзоводство и туристическо информационно обслужване, създава компетенции за успешни предприемачи в туризма, за управленски позиции на низово и средно равнище и ръководство на екипи в туристически фирми.
Завършилите специалността могат да работят като:
- Мениджър и специалист в хотелиерския, ресторантьорския и туроператорския бизнес;
- Мениджър и специалист в маркетинговата дейност на туристическите предприятия;
- Експерт в отдел „човешки ресурси“ в туристическите предприятия;
- Консултант в туристическата сфера;
- Специалист в сектора на допълнителните услуги в Туризма /спортни, развлекателни и културни дейности/;
- Офис-мениджър в пътнически агенции;
- Представител на туроператори и транспортни фирми;
- Мениджър на културно-информационен, спортен, развлекателен, рекреационен център;
- Eкскурзовод;
- Организатор и изпълнител на специализирани туристически пътувания;
- Мениджър екип за специални събития и спортно-развлекателни услуги, за анимация;
- Мениджър екип и специалист в транспортни инфраструктурни обекти като летище, морска гара и други;
- Преводач-придружител;
- Бизнес-секретар и кореспондент, вкл. в институции и неправителствени организации в сферата на туризма и свободното време;
- Мениджър екип във фирми за обслужване на клиенти, вкл. онлайн платформи
СПЕЦИАЛНОСТ „МАРКЕТИНГ“
Специалност „МАРКЕТИНГ“ е акредитирана в резултат на проведени процедури за програмна акредитация по професионално направление 3.8 „Икономика“ за образователно – квалификационни степени „Бакалавър” и „Магистър“ (решение на НАОА, отразено в Протокол №12 от 29.04.2015 г.).
Специалност „МАРКЕТИНГ“ е акредитирана по професионално направление 3.8 „Икономика“ за обучение по образователно – квалификационни степени „Бакалавър„ и „Магистър“.
Магистърски програми:
- Маркетинг Мениджмънт
- Корпоративен Маркетинг
Професионална реализация:
- маркетинг мениджър;
- мениджър проучване на пазари;
- мениджър продажби;
- ръководител отдел маркетинг;
- специалист, продажби;
- специалист, маркетинг и реклама
- рекламен агент;
- ръководители в търговската сфера;
- консултант/експерт по маркетинг;
- супервайзър, магазин;
- търговски представител;
- продавач – консултант и др.
- функционални специалисти и мениджъри в сферата на публичните (държавна администрация, здравеопазване, образование и др.) и бизнес организации.
Всички наши студенти имат възможността да се обучават и да приложат стажантска практика безплатно по програма Студентска мобилност - „Еразъм+" на базата на сключените договори между „Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ и други Европейски Университети. Това позволява на студентите да приложат на практика придобитите знания и компетенции в чуждестранни научни и образователни институции.